Cyklistický lístek jako efektivní ochrana před maniaky na kolech

Poté co jsem byl vloni na chodníku sražen maniakem na kole, jsem se rozhodl postavit věci čelem. K mé radosti jsem nebyl zraněn, jelikož mé fyzické proporce to neumožnily a blbeček, co do mne vrazil, si odnesl pěkný lišej po broušení zámkové dlažby svým kolenem. Natočil jsem letos prvně video: Piráti chodníků a publikoval jej na Nekorektni-tv.cz pod názvem Piráti chodníků jsou také nebezpeční a poslal odkaz vrcholnému vedení Městské policie Ostrava (MPO), kde jsem pochodil a ještě před osobním jednáním s ředitelem a zástupcem ředitele pro výkon služby MPO bylo zahájeno speciální opatření na monitoring cyklistů, kdy o výsledku jsem informoval ve článku vydaném na Internetových novinách Stalo-se.cz pod názvem Městská policie si v Ostravě posvítila na „piráty chodníků“.

Agresor na kole

Agresor na kole

Nicméně dokumentace chování „Pirátů chodníků“ je jedna věc a navrhnout nějaké řešení, jak udělat i z těchto účastníků silničního provozu civilizované lidi, je věc další. Ono vesměs v rámci silničního provozu se chovají vcelku kultivovaně, jelikož mají strach, jsou na silnicích v postavení slabšího.

O to jak moc jsou na silnicích slabší, tím více jsou agresivnější a neomalení na chodnících, kde podle platné legislativy nemají vůbec co pohledávat. A kdyby jen na chodnících, jejich zneužívání přechodu pro chodce je taktéž jevem známým a na přejezdech pro cyklisty, zase nevědí, že tam podle zákona přednost nemají, a že jí právě dávají – je to jen místo, které upozorní řidiče na zvýšený výskyt „cyklomaniaků“, jelikož tam stezka pro cyklisty protíná vozovku.

Ale i tak jsem za jeden den natočil další video: Idioti na kolech a to vydal ve článku na Nekorektni-tv.cz pod názvem: Idioti na kolech – Piráti chodníků II.

Řešení jak se bránit před maniaky na kolech

Nesnáším restrikce, nesnáším byrokracii, ale tam kde nepomáchá nic, na náš národ nepomáchá skoro nic, jelikož tak nějak mezi námi chybí ohleduplnost, je asi represe důležitá. Až je mi z toho zle. Určitě nevolám po preventivní buzeraci, toho jsem dalek, ale na kole může jezdit kdejaký debil, tak proč jim nepřidat další povinnost a zamířit tam, kde to nejvíce bolí, na jejich peněženku. Vyřeší se navíc dvě mouchy jednou ranou.

Piráti chodníků jsou také velmi nebezpeční

Cyklisté stále volají po nových cyklostezkách, ale na jejich výstavbě se nechtějí nijak finančně podílet. Takový motorista, když jede po dálnici, tak musí platit – dálniční známka. Když chcete zaparkovat, tak musíte platit parkovné. Cyklisté jen jezdí a otravují tam, kde nemají co dělat. Ovšem je pravda, že třeba dementní chodci zavazejí na cyklostezkách a na společných stezkách chodí taky jako ovce, všude a ne vpravo.

Každý cyklista po osmnáctém roku svého života, který by chtěl jezdit v České republice na kole, by si musel pořídit tzv. Cyklistický lístek po vzoru Lísku rybářského. Kupoval by jej na radnici svého pobytu a platil by po celé republice. Jeho cena by měla být stanovena tak, aby výroba a vydání tohoto lístku odpovídala jeho ceně a ještě by obcím mělo zbýt na budování infrastruktury pro cyklisty. Řekněme, že by stál tisíc korun na jeden rok s platností od vydání.

Postih „Pirátů chodníků“

Každý kdo jede na kole na chodníku, přechodu pro chodce nebo k tomu neurčené komunikaci se vystavuje postihu pořádkové pokuty nebo pokuty udělené ve správním řízení, taková je platná legislativa, tedy to je bez diskuse, a tam žádné hloupé výmluvy maniaků na kolech vesměs neplatí. Ba naopak čím více výmluv, nepochopení a třeba i sprostoty, tím by měla být „odměna“ ve formě pokuty vyšší.

Městská policie si v Ostravě posvítila na „piráty chodníků

Ovšem trest za takové provinění by měl obsahovat i ztrátu Cyklistického lístku, třeba by platil jeden den. V takovém případě by si musel hříšník koupit za dalších tisíc korun nový Cyklistický lístek a pěkně s přirážkou dalších tisíc korun. Do té doby by mohl kolo vodit jen jako chodec, pod hrozbou pokuty, pokud by se rozhodl jet na kole bez tohoto lístku.

Třikrát a dost

Namítáte, že majetný hříšník na kolech by se ze svých prohřešků vykupoval, tím že by si po každém odebrání Cyklistického lístku zakoupil nový? (Třetí by stál už tři tisíce, v tom daném roce.) I tady by bylo řešení, pokud by to ani napotřetí nepochopil, tak by měl smůlu. Další lístek by si mohl zakoupit, až po dvanácti měsících po pozbytí třetího lístku, takže by rok abstinoval a mohl by přemýšlet o tom, jak se na kole má chovat.

Idioti na kolech – Piráti chodníků II.

Kritika?

Určitě se najde plno „diskutérů“, kteří mne osočí, ale taky se mohou najít kritici, kteří to uvidí plodně a napadne je lepší řešení. Ovšem to se asi nestane, jelikož pokud takový primátorský blbeček v Praze se snaží zvýhodňovat určitou skupinu obyvatel nad jinou, tak prostě v takové společnosti zdravý rozum pošel na úbytě. Škoda. Tak Vám přeji, abyste se setkávali s Idioty na kolech minimálně.